maanantai 8. toukokuuta 2017

Perehtyminen työssäoppipaikkaan / Hesburger Coffee House

1. Taustatietoja yrityksestä / organisaatiosta / järjestöstä 

Coffee house on suomalainen kahvilaketju jolla on 22 kahvilaa Suomessa joista viisi sijaitsee pääkaupunkiseudulla. Ketju perustettiin Helsingissä ja se on osa S-ryhmää. 

Toimiala: kahvila
Perustettu: 2006

2. Liikeidea ja toiminta-ajatus

Tarjoaa parhaita viipymisen ja viihtymisen hetkiä. Tarjolla niin suolaisia kuin makeitakin syötäviä sekä kattava valikoima erikoiskahveja.

3. Yrityksen / organisaation / järjestön henkilökunta: koulutus, työkokemus. Mitä taitoja
työntekijän tulisi hallita ammatillisen koulutuksen jälkeen?


Coffeehousen henkilökunnan jäsenillä ei kaikilla ole samaa koulutusta. Joukosta löytyy tradenomeja, restonomeja, kokkeja ja merkonomeja, mutta myös pelkän lukiokoulutuksen omaavia on. Pelkkä ammatillinen koulutuskin riittää. Jatkokoulutusta on mahdollista käydä työpaikalla. Tahto, sitoutuminen ja hyvät asiakaspalvelutaidot ovat tärkeintä. Hygieniapassi pakollinen.

4. Ota selvää seuraavista asioista

- Miten yritys / organisaatio / järjestö on määritellyt toiminnan laadun ja miten sitä
seurataan?


Omavalvonta (oiva), kattava omavalvontasuunnitelma ja toteutus, sähköiset kyselyt, tarkastajia, valvojia ja secret käviöitä käy tarkkailemassa toimintaa.

- Miten henkilökunnalle tiedotetaan yrityksen asioista?

Palavereita, viestejä, ilmoitustaululla lippuja ja lappuja sekä ihan suullisesti.

- Miten uusien työntekijöiden perehdyttäminen toteutetaan?


Liikeideasta vastaava henkilö kouluttaa perehdytyssuunnitelman mukaisesti. Perehdytys kestää 3 päivää joista kahtena käsitellään Hesburgerin puolta ja yhtenä Coffeehousen kahvilatoimintaa.
 Henkilökunnalla on mahdollisuus käydä Pauligin master barista- koulutus, jossa keskitytään tarkemmin erikoiskahveihin. Coffeehousen henkilökunnasta suurin osa on käynyt koulutuksen.

- Miten yrityksessä huolehditaan henkilöstön työhyvinvoinnista?


Kattava työterveyspalvelu, ohjauksia, mahdolliset konfliktit käsitellään heti. Työpaikan vaihto s-ryhmän sisällä on helppoa.

-Millainen on yrityksen imago (yrityskuva) ja miten sitä tuodaan esille?


"Asiakkaat omistavat yrityksen". Tärkeintä on palvella asiakasta mahdollisimman hyvin. Yrityksessä pyritään ekologisuuteen. Laaja mainostus.


Kuvahaun tulos haulle coffee house hämeenlinna




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti