maanantai 19. syyskuuta 2016

Haamuasiakas - tehtävä

Kävin Goodmanin Coffeehousessa kahvilla ja croissantilla.

Minua palveli todella ammattitaitoinen mies. Hän oli kuin luotu asiakaspalvelutyöhön.
Kiinnitin heti huomioni hänen moitteettomiin työvaatteisiinsa. Löytyi essu, mustat suorat housut ja kauluspaita, sekä huivi suojaamassa hiuksia. 
  Heti paikalle saapuessani hän tervehti reippaasti, kysyi voisiko olla avuksi ja oli muutenkin kohtelias. Kysyin mitä kasvisvaihtoehtoja heillä olisi, sillä en syö lihaa. Hän osasi heti kertoa minulle kaikki kasvisvaihtoehdot, sekä sen mitä ne sisältävät. Niitä ei ollut paljon, mutta silti ihan riittävästi. Antaessaan minulle valitsemani croissantin, hän käytti suojakäsineitä ja pihtejä. Hygienia oli siis kohdallaan.

Kahvilassa oli suuriltaosin siistiä. Mitä nyt muutamia kahvitahroja joissakin pöydissä. Kassapöytä oli tahraton. 
 Sisustus oli kiva. Värikkäitä tuoleja ja sohvia. Matalat pöydät olivat minusta söpöjä, mutta ehkä hieman epäkäytännöllisiä pitkille ihmisille. Lehtiä oli myös luettavaksi. Seinillä oli nätti tapetti ja mainosjulisteita. Julisteissa mainostettiin aamiaistarjouksia ja uutuukisia. Valaisimetkin olivat mieleisiä.
  Tuotteet oli pantu huolellisesti esille. Ruuista oli tehty muhkean ja herkullisen näköisiä ja niitä oli monenlaisa. Kahveissa ja kaakaoissa oli kyllä varaa mistä valita.
  Kahvikupit olivat ihan perus valkoisia kahvikuppeja kolmessa eri koossa ja ne oli varustettu yrityksen logolla. Lautaset olivat matalia hieman erikoisemmin muotoiltuja lautasia. Tarjottimet olivat isoja, beessejä ja logolla varustettuja.

Ostin siis ison kahvin ja kasviscroissantin. Oli kyllä hyvää. Hintalaatusuhde oli ok. Croissantti oli lämmin vastapaistettu ja kahvi oli maukasta.

Asiakaspalvelukokemus oli kokonaisuudessaan hyvä. Myyjä osasi hommansa erittäin hyvin. Hän otti asiakkaansa avosylin vastaan. En oikeen keksi parannettavaa. Itse pyrin olemaan juuri tälläinen asiakaspalvelija.

                                 Image result for coffeehouse goodman





1 kommentti:

  1. Hyviä huomioita asiakaspalvelukokemuksestasi. Plussa siitä, että osasit ajatella asioita myös toisten asiakkaiden näkökulmasta, esim. pöytien sopivuus itseäsi pidemmille ihmisille +++

    VastaaPoista